Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa.
Comitetul de organizare al concursului Europe Car of The Year a anunțat rezultatul final al votului. Astfel, Nissan LEAF a acumulat 257 de puncte cu 9 mai multe decât Alfa Romeo Giulietta, care s-a clasat pe poziția a doua.

Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa.

Comitetul de organizare al concursului Europe Car of The Year a anunțat rezultatul final al votului. Astfel, Nissan LEAF a acumulat 257 de puncte cu 9 mai multe decât Alfa Romeo Giulietta, care s-a clasat pe poziția a doua. Treapta a treia a podiumului a fost ocupată de  Opel Meriva cu 244 de puncte. Următoarele clasate sunt la distanță mai mare de trio-ul fruntaș: Ford C-Max/Grand C-Max - 224 de puncte, Citroën C3/DS3 – 175 de puncte, Volvo S60/V60 – 145 și, pe ultimul loc, Dacia Duster cu 132 de puncte.

”Juriul a recunoscut astăzi că Nissan LEAF reprezintă o inovaţie semnificativă în ceea ce priveşte autovehiculele electrice. Nissan LEAF este primul autovehicul electric similar cu maşinile convenţionale în multe privinţe”, a declarat Håkan Matson, Preşedintele juriului, Maşina Anului.

Preşedintele Nissan Motor Co. Ltd., Carlos Ghosn, arăta că: „Acest premiu reprezintă o recunoaştere a faptului că noul Nissan LEAF, cu emisii zero, este un concurent serios pentru autovehicule convenţionale în ceea ce priveşte siguranţa, performanţele, spaţiul la bord şi manevrabilitatea. De asemenea, reflectă angajamentul Nissan de a crea o marcă inovatoare şi atractivă, cu o viziune clară asupra posibilităţilor de deplasare ale viitorului, practic ceea ce noi numim mobilitate durabilă. Pe fundalul existenţei a încă trei autovehicule electrice Nissan urmând a fi lansate şi al iminentei scoateri pe piaţă a patru autovehicule electrice de la partenerul Renault, Nissan LEAF reprezintă un prim pas important către un viitor fără emisii.”

Particularitatea principală a lui LEAF este faptul că a fost proiectat de la început ca un model de sine stătător. Nu a existat nici un moment ideea preluării unei platforme existente deja în grup. LEAF este o compactă veritabilă, fără compromisuri. Are 5 locuri reale şi un portbagaj de 330 de litri. Are dimensiuni de clasă compactă - lungime 4,45 m, dar şi performanţe interesante. Viteza maximă este de 140 km/h, iar acceleraţia până la prima 100 km/h este de aproximativ 10 secunde.

Motorul electric are o putere de 80 Kw, Nissan dezvoltând împreună cu NEC o nouă generaţie de baterii LI-Io laminate în module care pot fi asamblate, dar şi service-ate foarte uşor. Au o capacitate de două ori mai mare decât bateriile circulare şi păstrează peste 80% din capacitate, după 5 ani. Acest set de 48 de module cântăreşte aproximativ 250 kg şi este cea mai scumpă componentă a maşinii. Autonomia standard este de 160 km dar poate varia în funcție de cel puţin patru factori majori: topografia drumului, folosirea AC şi a încălzirii, modul de conducere şi viteză.

Nissan LEAF va fi comercializat în Japonia şi în Statele Unite începând cu luna decembrie a acestui an. În Europa, comercializarea începe la începutul anului 2011 în Portugalia, Irlanda, Marea Britanie şi Olanda. Autovehiculul cu zero emisii este produs la ora actuală în Japonia, dar va fi produs şi în America de Nord şi Europa, după deschiderea unităţilor de producţie de la sfârşitul anului 2012 şi începutul anului 2013.

 
 
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România”
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România” Renault Captur a câştigat titlul „Maşina Anului 2014 în România”. Juriul de...

Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014”
Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014” Cu un total de 854 de puncte, Hyundai i10 a câștigat “AUTOBEST 2014” în faț...


 
Home              Misiunea noastra              Organizatii fondatoare              Castigatoarele anterioare              Contact

Copyright © 1999-2017 Masina Anului in Romania
Toate drepturile rezervate.