Misiunea noastra

Încă de la prima ediție organizată la finele lui 1998, regulamentul după care se jurizează prevede ca mașini eligibile toate automobilele complet noi lansate de industria auto pe piața românească cu vânzare începând din luna februarie a anului de aplicabilitate a premiului, respectiv anul 2010 la această ediție. Același regulament impune membrilor juriului criterii legate de condițiile specifice de pe piața românească, dar respectând și conceptul lui European Car of the Year - COTY, competiție europeană în domeniu. De altfel, atât Ray Hutton, fostul Președinte al competiției europene, cât și regretatul Paul Frere, Președintele de onoare al COTY - ambii membri de onoare ai APAR - în vizitele lor în România au participat la edițiile anterioare ale competiției Mașina Anului în România confirmând standardul foarte ridicat al concursului autohton.

Prima ediție a competiției Mașina Anului în România, titlul pentru 1999, a fost câștigat de Ford Focus, o mașină care a modificat radical performanța constructorului american, devenind cel mai bine vândut model din lume pe ambele maluri ale Atlanticului. Anul trecut, Dacia Sandero, a obținut titlul. Fiat și Ford se află la egalitate pe primul loc cu două victorii în cei 11 ani de existență ai competiției din România.

Titlul Mașina Anului în România este Marcă înregistrată la OSIM - Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci - aparținând APAR. Este singura competiție națională legală, marca înregistrată având caracter exclusiv atât pentru sigla grafică, cât și pentru conținutul verbal. Este de remarcat că proprietatea APAR - o organizație privată - este una dintre foarte puținele mărci înregistrate acordate de OSIM în care a fost inclus și numele țării noastre. APAR ține să precizeze că orice alte așa zise concursuri cu nume similare, organizate în paralel, au caracter local și non-exclusiv. APAR recomandă tuturor părților interesate să țină cont de această realitate în confomitate cu legea și să procedeze cu prudența vis-a-vis de asemenea încercări de confuzionare a publicului larg.

Începând din primavara anului trecut, România este reprezentată în juriul Car of The Year de Dan Vardie, Președinte de onoare al APAR și cel mai cunoscut jurnalist de presă auto din România. În acestă calitate, Dan Vardie este singurul abilitat să facă declarații despre COTY și Mașina Anului în România. Încă din 1999, o dată cu vizita lui Ray Hutton, Președinte al COTY la acea vreme, competiția Mașina Anului în România, înființată și organizată de APAR a fost agreată de Juriul European, ca fiind una din competițiile naționale de tip cu cel mai ridicat grad de profesionalism din Europa. Anul trecut, Ray Hutton a participat la Ziua Națională a Presei Auto din România, reiterând sprijinul COTY pentru competiția APAR, declarație făcută în direct la TVR 1. Orice altă competiție care folosește sintagma, organizată de alte asociații sau redacții, au doar un caracter local. Orice încercare de atribuire a unor merite naționale nu fac decât să confuzioneze publicul larg, a declarat Dan Vardie. APAR precizează că a apelat la Justiție pentru a rezolva această problemă. Până când Justiția nu se va pronunța definitiv și irevocabil pe această temă, APAR nu va mai face nici un comentariu.

 
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România”
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România” Renault Captur a câştigat titlul „Maşina Anului 2014 în România”. Juriul de...

Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014”
Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014” Cu un total de 854 de puncte, Hyundai i10 a câștigat “AUTOBEST 2014” în faț...

Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa.
Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa. Comitetul de organizare al concursului Europe Car of The Year a anunțat rezultat...


 
Home              Misiunea noastra              Organizatii fondatoare              Castigatoarele anterioare              Contact

Copyright © 1999-2017 Masina Anului in Romania
Toate drepturile rezervate.