Competiţia naţională Maşina anului 2011 în România a desemnat cele 10 maşini finaliste.
Chevrolet Spark, Citroen C3/DS3, Dacia Duster, Ford C-MAX/ Grand C-MAX, Hyundai iX35, Kia Sportage, Opel Meriva, Renault Fluence, Volkswagen Passat și Volvo S60/V60 sunt alese în finala competiţiei naţionale Maşina Anului 2011 în România.

Competiţia naţională Maşina anului 2011 în România a desemnat cele 10 maşini finaliste.

Cele 10 finaliste au fost votate de membrii Juriului, format din cele mai autorizate voci ale presei auto româneşti care au ales din cele 32 de modele eligibile. Juriul se va reuni în luna Decembrie pentru o sesiune de teste în urma căreia se va vota câştigătoarea titlului. Înainte de sărbătorile de iarnă, românii vor cunoaşte numele „Maşinii anului 2011 în Romania”.

Încă de la prima ediţie organizată la finele lui 1998, regulamentul după care se jurizează prevede ca maşini eligibile toate automobilele complet noi lansate de industria auto pe piaţa românească cu vânzare începând din luna Februarie a anului de aplicabilitate a premiului, respectiv anul 2011 la această ediţie. Acelaşi regulament impune membrilor juriului criterii legate de condiţiile specifice de pe piaţa românească, dar respectând şi conceptul lui “European Car of the Year – COTY”, competiţie europeană în domeniu. De altfel, atât Ray Hutton - fostul Preşedinte al competiţiei europene, Hakan Matson - actualul Presedinte COTY, cât şi regretatul Paul Frere - Preşedintele de onoare al COTY; toţi membrii de onoare ai APAR - în vizitele lor în România au participat la ediţiile anterioare ale competiţiei “Maşina Anului în Romania” confirmând standardul foarte ridicat al concursului din România.

Prima ediţie a competiţiei “Maşina anului în România”,
titlul pentru 1999, a fost câştigată de  Ford Focus, o maşină care a modificat radical performanţa constructorului american, devenind cel mai bine vândut model din lume pe ambele maluri ale Atlanticului. Anul trecut, Ford Fiesta, a obţinut titlul. De altfel, Ford se află pe primul loc cu trei victorii în cei 12 ani de existenţă ai competiţiei din Romania.

Titlul “Maşina Anului în România” este Marcă înregistrată la OSIM – Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci - aparţinând APAR. Este singura competiţie naţională legală, marcă înregistrată având caracter exclusiv atât pentru sigla grafică, cât şi pentru conţinutul verbal.
Este de remarcat că proprietatea APAR - o organizaţie privată - este una dintre foarte puţinele mărci înregistrate acordate de OSIM în care a fost inclus şi numele ţării noastre. APAR ţine să precizeze că orice alte aşa zise concursuri cu nume similare, organizate în paralel, au caracter local şi non-exclusiv.

APAR recomandă tuturor părţilor interesate să ţină cont de această realitate în confomitate cu legea şi să procedeze cu prudenţă vis a vis de asemenea încercări de confuzionare a publicului larg.


Incepând din primăvara anului trecut, România este reprezentată în COTY de Dan Vardie, Preşedinte de onoare al APAR, cunoscut jurnalist de presa auto din Romania. În acestă calitate, Dan Vardie este singurul abilitat să facă declaraţii despre COTY şi “Maşina Anului în România”. “Încă din 1999, odată cu vizita lui Ray Hutton - Preşedinte al COTY la acea vreme, competiţia „Maşina Anului în România”, înfiinţată şi organizată de APAR a fost agreată de Juriul European, ca fiind una din competiţiile naţionale de tip „Car of the Year”, cu cel mai ridicat grad de profesionalism din Europa. Anul trecut, Hakan Matson - Preşedintele COTY a participat la Ziua Naţională a Presei Auto din România, reiterând sprijinul COTY pentru competiţia APAR, declaratie facuta in direct la TVR 1.’’ Orice altă competiţie care foloseşte sintagma “Maşina anului”, organizată de alte asociaţii sau redacţii, au doar un caracter local. Orice încercare de atribuire a unor merite naţionale nu fac decât să confuzioneze publicul larg.” a declarat Dan Vardie. APAR precizează că a apelat la justiţie pentru a rezolva această problemă. Până când justiţia nu se va pronunţa definitiv şi irevocabil pe această temă, APAR nu va intra în nicio polemică pe aceast subiect.

 

Palmaresul competiţiei “Maşina Anului în România”

 

1999                              Ford Focus

2000                              Fiat Punto

2001                              Ford Mondeo

2002                                Nu s-a acordat

2003                              Mazda 6

2004                              Fiat Panda

2005                              Mitsubishi Colt

2006                              Honda Civic

2007                              Opel Corsa

2008                              Kia cee'd

2009                              Dacia Sandero

2010                              Ford Fiesta

2011                              ?

 
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România”
Renault Captur a fost votată „Maşina Anului 2014 în România” Renault Captur a câştigat titlul „Maşina Anului 2014 în România”. Juriul de...

Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014”
Noul Hyundai i10 câștigă “AUTOBEST 2014” Cu un total de 854 de puncte, Hyundai i10 a câștigat “AUTOBEST 2014” în faț...

Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa.
Nissan LEAF este Mașina Anului 2011 în Europa. Comitetul de organizare al concursului Europe Car of The Year a anunțat rezultat...


 
Home              Misiunea noastra              Organizatii fondatoare              Castigatoarele anterioare              Contact

Copyright © 1999-2017 Masina Anului in Romania
Toate drepturile rezervate.